B1 herpakt zich in 2e helft

Wedstrijd: Drachten B1 – Mid-Fryslan B1

Op 16 oktober 2021 was het zo ver: de laatste wedstrijd van het veldseizoen voor Drachten B1. Voor de B1 van Drachten ging het nergens meer om, want de Drachten was al gedegradeerd, maar voor tegenstander Mid-Fryslân ging het nog wel ergens om. Als hun 2 punten mee naar huis konden nemen werden hun kampioen.

Met die instelling gingen we het veld ook op. Hun moesten en wij niet. De eerste minuten waren erg frustrerend door de vele slechte passes en de slechte schoten zonder rebound. Dat was ook te zien in de score. We stonden na 8 minuten al 1-5 achter. Doordat hun heel effectief waren en wij niet goed verdedigden gingen we de rust in met een 3-15 achterstand.

We kregen in de rust een paar goeie aanwijzingen van Joran en Femke en daarmee stapten we het veld weer op. We gaven niet op en we gingen er nog vol voor, ook al wisten we wel dat winnen er eigenlijk niet meer in zat. We speelden in de 2e helft veel beter dan in de 1e helft met een aantal hele aardige aanvallen. We verdedigden goed en we hielden veel rebound over.

De wedstrijd eindigde met een score van 12-22 wat betekent dat Mid-Fryslân kampioen werd. Desondanks hebben we het nog best moeilijk gemaakt in de 2e helft maar met een slechte 1e helft. Tot in de zaal!