Drachten kan Nic. net geen partij geven

Na een pauze van 3 weken was het Groningse Nic. de volgende tegenstander van het Vlaggenschip van Drachten/van der Wiel. Drachten bivakkeert nog steeds in de onderste regionen van de Overgangsklasse A veldcompetitie. De tegenstander uit Groningen staat bovenaan en zal naar verwachting kampioen gaan worden. Genoeg uitdaging voor de Drachtsters om te kijken of er punten uit Groningen mee genomen konden worden.

De Groningers starten de wedstrijd in elk geval beter dan Drachten. Het duurde even voordat dit ook in het scoreverloop te zien was. Na 10 minuten stond de 3-1 op de klok en na een kwartier was het Milan die Drachten op 5-2 zette met een afstandsschot. Ook in alle vorige wedstrijden had Nic. ergens in de wedstrijd een gaatje kunnen slaan en dat vast kunnen houden en helaas leek het ook nu zo te lopen. Niets was minder waar.

Na een time-out van Drachten werd het spel beter en kwam er meer overtuiging. De tegenstander had in het tweede deel van de eerste helft het vizier ook niet helemaal op scherp staan, waardoor Drachten bleef aanhaken. Eerst was het Anniek met een strafworp (7-4) en vlak voor rust bracht Siemen Jan met eveneens een strafworp de 8-5 op het scorebord en dat was ook de ruststand.

In het tweede bedrijf kwam Drachten prima voor de dag. Door doelpunten van Ilse (2) en opnieuw Anniek stond Drachten na 5 minuten op 9-8. Vanaf dat moment kwam Drachten telkens op 1 goal, maar wisten de Groningers dit ook steeds weer te beantwoorden met een tegengoal. Tot een kwartier voor tijd. Toen maakte Jenmar de aansluiting (13-12) en Welmoed met een uitstarter de 13-13. Het gaatje was gedicht.

Helaas kon Drachten daarna niet verder doordrukken. De thuisploeg kon dit wel en dus liepen ze in een stroef laatste deel van de wedstrijd weer uit naar 14-13 en 15-13. Drachten probeer in deze fase een goal te forceren om weer terug in de wedstrijd te komen, maar dit lukte helaas niet. De Groningers wisten nog wel een keer de korf te vinden. Eindstand 16-13.

Voor het eerst dit seizoen wist Drachten het geslagen gaatje tegen Nic. te dichten, maar verder kwamen ze helaas niet. Dat is jammer, want er had meer ingezeten, als het spel van het eerste deel van de tweede helft was doorgezet in het tweede deel. Door een gelijk spel van NKC’51 tegen de Meeuwen en een overwinning van AVO op Ritola en Sparta (Z) op OWK, staat Drachten nu weer op de laatste plaats in de poule. Volgende week staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen Sparta (Z) op het programma. Winst zou dan wel heel mooi zijn.