Wedstrijd: Nic. A1 – Drachten A1

Afgelopen zaterdag speelde Drachten A1 tegen Nic A1. Dit was een belangrijke wedstrijd die eigenlijk gewonnen moest worden. In de beginfase van de wedstrijd ging het gelijk op. Toen kwam Drachten A1 op een kleine achterstand van 2 punten. De tweede deel van de eerste helft kregen we meer grip op de wedstrijd en wisten we het verdedigend onder controle te krijgen en draaiden de aanvallen steeds lekkerder, ondanks het selectief achter verdedigen van Nic. Dit resulteerde in een 6-11 ruststand.
Na de rust werd het 6-12, maar daarna verslapten we zowel verdedigend als aanvallend. Hierdoor lieten we Nic terug komen tot een 12-12. Dit resulteerde in een spannende eindfase, waarbij we de wedstrijd met een 12-14 overwinning binnen wisten te slepen.