B1 bekert verder!

Bekerwedstrijd: Noordenveld B1 – KV Drachten B1

Dinsdag 5 oktober speelde de B1 hun eerste bekerwedstrijd tegen Noordenveld B1 onder leiding van Joran Piepers. De wedstrijd begon om 19:30 uur.

Ondanks het slechte weer en dat de bal erg glad was, kwamen we snel op voorsprong door een reeks mooie aanvallen, benutte strafworpen en een vrije bal. Helaas werden in de verdediging eerst wat onnodige fouten gemaakt, wat leidde tot doelpunten tegen. Gelukkig herstelde de verdediging zich snel en werd er goed verdedigd. Hierdoor kregen we snel de bal weer terug om aan te kunnen vallen. In het laatste deel van de 1e helft liep het wat vast in de aanval. We gingen met een mooie voorsprong de rust in.

Naarmate de 2e helft vorderde kwam de aanval weer op gang en vielen er weer doelpunten. De voorsprong bouwden we verder uit.

In de wedstrijd hebben we ons eigen spel kunnen spelen, dat over het algemeen dynamisch en gecombineerd was. Joran heeft ons zelf de dingen waar we tegenaan liepen op laten lossen en dat pakte over het algemeen goed uit. De eindstand was 7-18 voor de B1 van Drachten. Een mooie overwinning en op naar de volgende bekerwedstrijd.