Drachten A1 bekert verder

OKO Bies op de slachtbank
De eerste wedstrijdronde van de beker was een spannende wedstrijd tegen KV Heerenveen. Deze werd gewonnen na verlenging. Vandaag stond de bekerwedstrijd KV Drachten A1 – OKO A1 op het programma. Voor Drachten in eerste instantie een tegenstander die te verslaan is.

Voor Drachten opende Anne-nel Talsma de score, 1-0. De wedstrijd kwam moeilijk opgang in de eerste 15 minuten. De stand was 3-2 in het voordeel van Drachten. Jaap Tilkema scherpte het team op door een tactische time-out. Er kwam meer strijd in het spel, ook al was dit niet terug te zien in de score. Door doelpunten van Meike, Noa en Edwin ging KV Drachten de rust in met een 8-7 voorsprong.

Drachten A1 komt goed de rust uit, van een 8-7 gaan we meteen door naar een stand van 12-7. En zelfs Niels Kleinhuis klopte zijn heer op de doorbraak. Oko kon zich niet herpakken en het gaatje bleef te groot. Aan het einde van de wedstrijd kon Chantal Mulder weer een paar minuten meepakken na 4 weken. Ook Niek Mulder en Jente Talsma uit onze B1 mochten nog een paar minuten maken.
De wedstrijd eindigde met nog een mooi doelpunt van Frizo Leidsman waardoor we eindigden met een mooie eindstand van 16-11.

Drachten A1 bekert hierdoor een ronde verder in de noordelijke A-junioren beker. De halve finale zal na de zaalcompetitie plaats vinden. Tegenstander is nog onbekend.