OVVO heeft geen kans in Drachten

Drachten speelde dit zaalseizoen 22-23 voor de eerste keer thuis
De vraag was dan ook, blijven de punten dit keer in eigen huis
OVVO uit Maarssen was deze avond te gast in Drachten
Het waren snode plannen die de Utrechters met zich mee brachten
In Maarssen had OVVO vorige week van Heerenveen gewonnen
Terwijl de Drachtsters Twee maal Zes met ruime cijfers hadden overwonnen
Op deze donkere December-zaterdagavond vlak voor Sinterklaas
Rijst dan ook de vraag; wie is in de SNIJ-noord hal korfballend de baas

Iets voor 8 uur bliezen de verder prima leidende scheidsrechters Strating en Visscher voor het eerst en startte Drachten met de eerste aanval. Het duurde echter tot de 3de minuut, voordat de eerste treffer te noteren was. Anne werd bij een vrije bal van Ilse vrij gelaten en die wist daar wel raad mee. OVVO liet zich echter niet uit het veld slaan en noteerde via een afstander van één van de dames de 1-1. Deze treffer luidde een sterke fase van de thuisploeg in. Via 3 goals van Anniek, 2 van Maurits en 1 van Wim, was de stand halverwege het eerste bedrijf 7-1.

De Maarssens deden iets terug (7-2) maar konden niet voorkomen dat Drachten daarna verder uitliep naar 11-2, waarbij de laatste goal een kopie was van de eerste en Ilse opnieuw kon afleggen naar Anne die opnieuw de korf wist te vinden. Drachten was inmiddels aan de rust toe, alleen duurde het nog 10 minuten voordat dit ook daadwerkelijk het geval was. In die laatste 10 minuten, kon OVVO de score terug brengen naar 11-6.

In de rust konden coaches Simon en Arnold samen met de ploeg de puntjes weer op de “i” zetten en het tweede bedrijf wist Drachten de korf weer prima te vinden. Wilfred brak de ban van afstand, waarna Milan met een doorloopbal, de ingevallen Bente van afstand en Anne vanaf de stip alle Maarssense hoop om terug te keren in de wedstrijd, de grond in boorden. Binnen 5 minuten stond een onoverbrugbare 15-6 op het bord.

De rest van de tweede helft was voornamelijk het thuispubliek de grote winnaar, want ze werden getrakteerd op een prima korfballende thuisploeg. Het vizier stond bij tijd en wijle goed op scherp bij Drachten waardoor het verschil tussen beide ploegen stukje bij beetje groeide. Met nog 10 minuten te spelen hadden onder meer Ilse (3x) en Wim (3x) het voortouw genomen en stond er een overtuigende 24-10 op het bord.

De laatste goal van de wedstrijd werd 5 minuten voor tijd gemaakt door de ingevallen Arjen, middels een doorbraak. De laatste minuten wisten beide ploegen niet meer te scoren en dus eindigde de wedstrijd in een overtuigende 27-14 overwinning van de thuisploeg.

Drachten heeft inmiddels twee behoorlijk overtuigende overwinningen geboekt en heeft daarmee een prima start gemaakt in de zaalcompetitie. Ook SCO, dat in de voorbereiding nipt wist te winnen van Drachten, heeft met eveneens 2 overwinningen, ook de volle buit te pakken. Volgende week komt SKF uit Veenendaal naar Drachten toe voor hopelijk opnieuw een mooie krachtmeting. Hopelijk lopen de tributes dan opnieuw vol in de SNIJ noord hal.