Drachten bindt ook SKF aan zegekar

Voor de start van de zaalcompetitie werd SKF getipt als een ploeg die wel eens lang kon gaan meespelen om de prijzen in de Overgangsklasse B. Drachten was tot afgelopen zaterdag nog ongeslagen en had inmiddels 2 overtuigende overwinningen op het conto staan. Ingrediënten genoeg voor een uitermate interessant potje korfbal in de Snij Noord hal.

Binnen 9 seconden had Anne de eerste strafworp te pakken en die werd ook gelijk door haar benut, zodat Drachten direct de leiding pakte. Dit werd echter beantwoord door 3 goals van de gasten zodat na 4 minuten een 1-3 tussenstand op het scorebord stond. Arjen wist het gaatje van achter de korf te verkleinen naar 2-3 maar SKF reageerde met de 2-4. Drachten liet de mentale weerbaarheid zien en dichte het gaatje via een afstandsschot van Wilfred en een doorloopbal van Anniek, waardoor de stand weer gelijk was (4-4).

Arjen schoot Drachten in de 6de minuut van afstand opnieuw op voorsprong en een omdraaibal van Anne zorgde ervoor dat het gat werd uitgebreid naar 2 punten. Wilfred zorgde er daarna met opnieuw een schot van afstand voordat Drachten uitliep naar een voorsprong van 3 doelpunten (7-4), maar in de tegenaanval scoorde één van de dames van SKF, zodat na 10 minuten de tussenstand 7-5 was. Nadat SKF op één punt was gekomen waren het Arjen en Anniek die het gaatje weer naar 3 brachten (9-6) en de coaches van SKF een time-out moesten nemen om de ploeg weer bij de les te krijgen.

Doelpunten werden in de laatste 10 minuten van de eerste helft dan wel schaars, SKF kon het tij niet keren na de time-out. Een afstandsschot van Wim en een doorbraak van Arjen zorgden eerst voor 11-6 waarna SKF de laatste goal van de eerste helft maakte. Beiden ploegen gingen de rust in met een 11-7 tussenstand.

Ook na de pauze konden de gasten de afstand in de score niet verkleinen. Twee strafworpen van Wim zorgden voor een steeds duidelijker afgetekend gaatje (13-7). Telkens als SKF het probeerde, konden de Drachtsters dit weer beantwoorden. na de 13-8 maakte Arjen via een strafworp de 14-8 en nadat SKF het gaatje even wat dichtte naar 14-11,zorgden Maurits, Wim, Anne en Ilse uiteindelijk voor een 18-12 tussenstand met nog ruim 10 minuten op de klok.

Ook het laatste deel van de wedstrijd kon Drachten het verschil op 6 houden. Wim, Anne, Maurits en opnieuw Anne wisten uiteindelijk een 22-16 eindstand op het bord te brengen. Daarmee kan Drachten opnieuw 2 punten bijschrijven en staat het nog steeds aan kop in de overgangsklasse B. Ook medekoploper SCO wist afgetekend te winnen van Heerenveen waardoor zowel Drachten als SCO na 3 wedstrijden 6 punten hebben.

Volgende week gaat Drachten in Heerenveen proberen opnieuw de punten mee te nemen. Om 20:30 begint Drachten aan de laatste pot korfbal, voor het kerstreces. We hopen natuurlijk dat er flink wat supporters mee komen naar de Blauw-Wit hal.