Drachten pakt overwinning in door weer geteisterd duel

Na het onfortuinlijke verlies van vorige week in Kampen, was het Drachten er alles aan gelegen om nu wél de punten binnen te halen. Tegenstander Sparta Zwolle had vorige week een punt overgehouden aan de thuiswedstrijd tegen NKC’51 en dat smaakte natuurlijk ook naar meer. Vorig seizoen hadden beide ploegen ook al laten zien dat ze niet veel voor elkaar onder deden. Daarbij deed het bij vlagen slechte weer ook nog een duit in het zakje. Het werd opnieuw een spannend schouwspel tussen beide ploegen.

Het eerste deel van de eerste helft waren de doelpunten duur. Alleen Anniek wist voor Drachten de korf te vinden en ook aan de Sparta kant wist men eenmaal te scoren (1-1). Na maar liefst 18 minuten wist Maurits eindelijk ook de korf te vinden, maar Sparta had het antwoord klaar (2-2). Opnieuw Anniek zorgde voor de derde treffer van Drachten (3-3), waarna Sparta wist uit te lopen naar 3-5. Opnieuw Anniek en daarna Wim wisten de stand weer gelijk te trekken, waarna de ingevallen Bente zelfs de 6-5 maakte. Na de 6-6 was het Anniek met haar 4de goal die de 7-6 ruststand bepaalde.

De eerste helft was van beide kanten moeizaam en dat kwam niet in de laatste plaats door de windvlagen en stortbuien die zaterdagmiddag over de Drachtster sportvelden trokken. De tweede helft werd het er al met al niet veel beter op al begon Sparta veelbelovend. Binnen 5 minuten hadden ze de 7-6 achterstand omgezet in een 7-9 voorsprong. Opnieuw was het tweemaal Anniek die het gat dichtte (9-9). Daarna zorgde Milan in de 10de minuut van de tweede helft opnieuw voor de voorsprong (10-9) voor de groenhemden.

Het tweede deel van de tweede helft kwam er vooral flink wat spanning op beide ploegen te staan. Door de weersomstandigheden was het lastig schieten. Drachten verzorgde de aanvallen wel goed en kon steeds blijven herhalen. Uiteindelijk was het met nog 10 minuten te spelen Maurits die de bevrijdende 11-9 wist te noteren. Uiteindelijk wisten de Zwolse gasten pas in de laatste minuut de 11-10 te maken waarna Drachten de wedstrijd kon uitspelen.

Het was uiteindelijk een moeizame maar verdiende overwinning van Drachten. In de tweede helft bleef men het spel verzorgen en ook al vielen de goals niet, De lessen van de week ervoor waren duidelijk geleerd. Volgend weekend gaat Drachten naar CSL toe, maar dinsdag wacht eerst de bekerwedstrijd tegen Ritola in Zuidlaren.