Drachten overtuigd bij start zaalseizoen

Je komt het niet vaak meer tegen in deze moderne tijden. Een sporthal annex bibliotheek, waar de mensen nog gewoon de jassen in de gang hangen en waar niet alleen normaal bier wordt geschonken. Het was zaterdagavond gezelligheid troef in de knusse sporthal De Vierstee in Maartensdijk, waar thuisploeg Tweemaal Zes en Drachten hun zaalcompetitie zouden aftrappen. Iets later dan gepland floten de scheidsrechters Opering en van Putten om iets voor 9 uur voor de start van de wedstrijd.

Beide ploegen waren direct bij de les, maar vooral Drachten gaf gelijk serieus gas. Na 5 minuten hadden Arjen, Wim en tweemaal Anne de korf gevonden en was het eerste gaatje een feit (2-4). Via een uistartbal van Milan en een afstandsschot van Anniek werd de voorsprong snel uitgebreid naar 2-6. Tweemaal Zes kon het gaatje iets dichten naar 4-6, maar daarna was het opnieuw Wim die van afstand raak schoot (4-7).

In de fase daarna, tussen de 10de en de 15de minuut, hielden de ploegen elkaar in evenwicht, maar liep de score op naar 7-10 door doelpunten van Ilse, Anniek en Wilfred. De laatste 10 minuten van de eerste helft kon Tweemaal Zes het tempo van Drachten niet meer bijhouden en liep Drachten flink uit. Beide teams gingen aan de thee met een 11-19 voorsprong voor de groenhemden.

In het tweede bedrijf kon de thuisploeg het gat niet meer verkleinen. Binnen 5 minuten hadden Wim, Anniek (2x), Ilse en Wilfred het gat op 10 punten verschil gebracht (13-23). In het vervolg van de tweede helft kregen voornamelijk de dames aan de Drachten kant de ruimte om de score flink uit te breiden. Aan scherpte lag het deze avond zeker niet, want Drachten liep gestaag uit. Toen beide scheidsrechters ruim na 10 uur de wedstrijd beëindigen, stond er een overtuigende 19-34 op het scorebord.

Drachten pakt met deze overwinning de leiding in de overgangsklasse B, samen met de eveneens winnende SCO, Wit Blauw en OVVO. De laatste komt volgende week naar Drachten toe. Wellicht kan Drachten opnieuw, het in Maartensdijk vertoonde spel, op de mat leggen. Wie weet wordt het dan óók laat in de Drachtster kantine. In Maartensdijk was het in elk geval nog lang gezellig.