KAMPIOEN!

Spannende Wedstrijd Eindigt in Gelijkspel: Drachten C1 Kampioen

Op 1 juni speelde Drachten C1 thuis tegen Unitas in de voorlaatste speelronde van de Hoofdklasse C-jeugd. Samen met de bewolkte lucht en dreigende regen was de sfeer gespannen, aangezien deze wedstrijd voor Drachten cruciaal was om het kampioenschap veilig te stellen. Coach Romke had zijn team goed voorbereid, maar de zenuwen waren duidelijk voelbaar.

De eerste helft begon stroef voor beide teams, met weinig doelpunten en veel balverlies. Het was Teije die met een afstandsschot de score opende voor Drachten, maar al snel maakte Unitas gelijk. Daarna namen Thomas en Jildou het voortouw voor Drachten, waardoor ze op een 3-1 voorsprong kwamen. Toch wist Unitas terug te komen, en met twee korte kansen en een doorloopbal namen ze de leiding over met 3-4. Met deze stand zochten beide ploegen de kleedkamers op.

In de tweede helft was Drachten de betere ploeg, hoewel het spel rommelig bleef. Noud bracht de spanning terug met een prachtig afstandsschot, waardoor het 4-4 werd. Unitas antwoordde snel, maar Gerild maakte gelijk met een doorloopbal. Vera benutte vervolgens een strafworp, gevolgd door een vrije bal van Noud, waardoor Drachten op 7-5 kwam. Hiermee leek de wedstrijd definitief te zijn gekanteld. Toch werd het in de slotfase nog spannend. Unitas sleepte uiteindelijk via twee benutte strafworpen een gelijkspel eruit. Eindstand 7-7.

Ondanks het gelijke spel is Drachten kampioen geworden en plaatsen ze zich voor de halve finales op 15 juni in Harderwijk. Met een eerste plaats in de competitie, voor LDODK, De Meeuwen en Unitas, is de ploeg klaar en gaat de laatste competitiewedstrijd tegen LDODK alleen om de eer. Het was een zenuwslopende maar uiteindelijk succesvolle dag voor Drachten C1. Op naar de halve finale!