Prima afsluiter zaalseizoen Drachten

De laatste zaalwedstrijd van Drachten, in de eigen SNIJ Noord hal, tegen Wit Blauw uit Kampen, ging voor de groenhemden nauwelijks nog ergens om. De gasten vechten echter tegen degradatie en elk punt wat gewonnen kan worden, is welkom. Nadat Drachten op het veld tweemaal het onderspit delfde, werd in de zaal de heenwedstrijd afgetekend met 23-29 gewonnen. Zowel het met de bus meegereisde publiek uit Kampen, als het thuis publiek werden ook in Drachten getrakteerd op een prima wedstrijd.

Ditmaal was het niet Drachten maar Wit Blauw wat furieus uit de startblokken schoot. Binnen 4 minuten was het 0-2 en waren de intenties van de gasten duidelijk. De thuisploeg rechtte de rug en kwam in het juiste ritme, wat Wit Blauw even niet kon beantwoorden. Via een afstander van Maurits, een doorloopbal van Arjen en een afstander van Bente nam Drachten de leiding over. De eerste Time-out van Wit Blauw was een feit, maar dat hielp de gasten niet bepaald. Drachten pakte na de hervatting het ritme weer op en bleef scoren. Milan, Arjen, Ilse en opnieuw Milan zorgden voor een 7-2 tussenstand na 10 minuten spelen.

Eindelijk wisten de gasten hier iets tegenin te brengen (7-4), maar het gaatje was geslagen en Wit Blauw had moeite genoeg om mee te scoren. De 10-6 van Maurits was een prachtige wegspringer en de 11-8 van Arjen werd voorafgegaan door een prachtige pass van Ilse. Wat Wit Blauw in deze fase van de wedstrijd ook probeerde, de gasten haakten nauwelijks aan bij de thuisploeg. Beide ploegen gingen uiteindelijk met 12-10 aan de thee.

Na de rust was het opnieuw Drachten dat de lakens uitdeelde. 2 goals van Ilse en één van Wim en er was weer een comfortabel gaatje van 5 (15-10). De gasten wisten wel weer aan te haken (15-13) maar konden niet voorkomen dat Drachten daarna via Anouk (16-13) en tweemaal Arjen 18-14 de voorsprong handhaafden. Wim, Milan en Maurits zorgden met nog een minuut of 7 op de klok zelfs voor een gaatje van 7 (21-14) en daarmee was de wedstrijd gespeeld. In de laatste fase wisten beide ploegen nog een aantal goals te maken waaronder een mooie afstander van de voor Bente ingevallen Meike. Eindstand 24-17.

Doordat KV Heerenveen zichzelf thuis tegen Dindoa wel veilig speelde, legt Drachten met de behaalde overwinning, met een gelijk aantal punten, maar een beter onderling resultaat op Dindoa weer beslag op de tweede plaats in de eindrangschikking.

Na een weifelende start op het veld, heeft Drachten over de hele lijn een prima zaalseizoen gedraaid. Echt meedoen om het kampioenschap was net iets te hoog gegrepen, maar het uiteindelijke resultaat is niet alleen prima, gezien het vertoonde spel ook terecht. Zeker het eerste deel van de zaalcompetitie was Drachten heer en meester en overklaste het nagenoeg alle tegenstanders. Ook het vertoonde spel was aantrekkelijk voor het publiek en die kwamen dan ook in grote getalen naar de SNIJ Noord hal. Hopelijk kan deze lijn op het veld verder doorgetrokken worden.