Presentatiewedstrijd 2021/2022

Presentatiewedstrijd seizoen 2021/2022

Het nieuwe seizoen staat op het punt van beginnen, maar niet voordat de jaarlijkse presentatiewedstrijd achter de rug is!

De afgelopen weken is er door de selectie, onder leiding van onze nieuwe hoofdtrainer Simon Rozendal en staf, hard gewerkt om straks weer fit en als een team voor de dag te komen. Opvallend om te zien is dat er dit jaar voor gekozen is om veel rond de club te blijven. Naast twee oefenwedstijden op eigen grond werd er ook veel getraind, werd er een (mix-)wedstrijd gespeeld tegen de D’s en werd er geholpen om een lunch klaar te zetten voor alle vrijwilligers die hebben geholpen op de klusdag. Dit vinden we mooi om te zien!

Wie had gedacht dat het korfbalspel van de selectie volledig is vastgeroest door het lange stil zitten in de corona periode komt bedrogen uit. Ondanks het vele doorwisselen in de opstelling in de afgelopen drie wedstrijden werd er mooi korfbal op de mat gelegd, waarbij de enige kanttekening is dat de korf nog iets vaker gevonden mag worden. Zo werd de eerste wedstrijd wel gewonnen van eerste klasser KF De Wâlden, maar was het spel nog voor verbetering vatbaar. Door de week werd in Oldeholtpade van veld-hoofdklasser SCO verloren, maar was het spel duidelijk beter dan de wedstrijd daarvoor. En afgelopen zaterdag werd er onder grote getale publiek, na een mooie wedstrijd, nipt verloren van hoofdklasser Mid Fryslân.

De stijgende lijn is duidelijk zichtbaar en dat wil de selectie graag aan jullie laten zien tijdens de presentatiewedstrijd tegen, opnieuw een hoofdklasser, KV Heerenveen. Kom daarom allemaal kijken op dinsdag 31 augustus! Om 19:00 treedt het tweede aan en om 20:30 het eerste.

Tot dan!

Foto’s van de oefenwedstrijden tegen KF De Wâlden en KV Mid Fryslân met dank aan Janko van der Kooi.