Aspiranten beker Noord ronde 1

Bekerwedstrijd: CSL B1 – Drachten B1

Dinsdag 20 september stond er voor de b1 van KV drachten een beker duel te wachten. De tegenstander in deze wedstrijd was KV CSL uit Britsum. De wedstrijd werd gespeeld in Britsum. Om 19:30 klonk het eerste fluitsignaal en kon de wedstrijd beginnen. Dit keer was  vaste coach van KV Drachten B1  weer aanwezig. Joran Piepers stelde z’n ploeg als volgt op. In de aanval: Niek, Jens, Jente en Ilse en in de verdediging: Jort, Figo, Floor en Jildau. Dit was overigens de eerste officiële wedstrijd dit seizoen dat Joran  weer als coach aan de zij lijn te vinden was en gelijk een belangrijke de achtste finales van het beker toernooi.

In de eerste helft liet Drachten al snel zien dat ze niet voor een verliespartij naar Britsum waren afgereisd. Waar Drachten in de voorbereiding op dit veldseizoen nog moeite had met het eigen spel te vinden en grip te krijgen op de aanvallen van de tegenstanders, leek daar nu geen sprake van te zijn. Er werd goed verdedigt door beide vakken en er werden keer op keer mooie kansen gecreëerd die vaak uit liepen op fraaie goals. De stand met rust liet dan ook zeker zien dat Drachten de betere ploeg was. Ruststand: 5-11.

Na de rust ging Drachten direct weer van start. De eerste aanval werd direct afgesloten met een goal! Na de 5-12 verliep de tweede helft ging wat stroever. CSL kreeg hun spel wat meer voor elkaar, terwijl Drachten nog wat moest opstarten. CSL scoorde meer en kwamen uiteindelijk steeds dichter bij. Tot de 10-12 ging het bij de aanval van Drachten wat moeilijk, maar de B1 herpakte zich met een rake doorloopbal en bracht daarmee de score op 10 – 13. Er vielen nog een paar goals aan beide kanten wat de eindstand bracht op 14 – 16. Drachten heeft weer een mooie winst meegepakt en gaan door naar de volgende bekerwedstrijd.

Wil je de hele wedstrijd terug kijken? Klik dan op de video hieronder.

Afgelopen zaterdag nam de B1 het op tegen DOS’46 B2. Dit wedstrijdverslag vind je hier.